Badania online jako podstawa biznesu: Case Study FRIS® i Webankieta.pl

Kwestionariusz online w centrum biznesu? Czemu nie! Okazuje się, że korzystając z systemu ankietowego można zbudować biznes i osiągnąć sukces, czego doskonałym przykładem jest FRIS® Style Myślenia.

Wspólna droga Webankiety i FRIS® zaczęła się jeszcze przed założeniem firmy FRIS® Style Myślenia. Szeroki wachlarz funkcji, stabilność działania oraz możliwość integracji z firmowymi systemami zadecydowały, że Webankieta od 2015 roku, czyli od samego początku firmy jest kluczowym partnerem technologicznym FRIS®. Wspólnie przeprowadziliśmy w sumie prawie 70 tysięcy badań online… a to dopiero początek.

O FRIS®

FRIS® to polskie narzędzie diagnostyczno-rozwojowe, które trafnie określa i opisuje naturalny sposób myślenia oraz działania. Diagnoza Stylu FRIS® daje wgląd w naturalne predyspozycje, strategie radzenia sobie w nowych sytuacjach, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Wspiera zespoły rekomendując preferowane role zawodowe i udzielając wskazówek, jak się lepiej ze sobą porozumiewać.

Mimo, iż pojawił się na rynku zaledwie kilka lat temu, FRIS® jest prawdopodobnie najszybciej rosnącym polskim narzędziem diagnostyczno-rozwojowym. Za jego pomocą zostało przebadanych już ponad 1100 zespołów oraz ponad 55.000 osób, w tym pracowników organizacji różnej skali – startupów, firm małych i średnich oraz dużych, rozpoznawalnych marek, m.in. Google Campus, Ernst & Young, Orange, PwC, PZU, Agora czy Hortex. Dzisiaj FRIS® współpracuje z ponad 300 partnerami szkoleniowymi i jest popularnym narzędziem wykorzystywanym w edukacji na uczelniach, takich jak m.in. Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza czy Uniwersytet SWPS.

Narzędzie badawcze w centrum biznesu?

Webankieta wykorzystywana jest najczęściej do wsparcia biznesu. Do zwiększenia poziomu satysfakcji klienta przez wiedzę, jaką dają regularne badania lub poprawy jakości pracy przez lepsze zaangażowanie pracowników. Historia FRIS® jest inna – w tym przypadku platforma do badań online służy do czegoś więcej, niż wsparcie w osiąganiu celów biznesowych. Jest w centrum modelu biznesowego FRIS®:

Webankieta jest głównym partnerem technologicznym wspierającym nasz biznes. Kluczowym elementem świadczonych przez nas usług jest nasz autorski kwestionariusz badawczy FRIS®, który musi odznaczać się ciągłością działania, szybkością oraz niezawodnością – oczekują tego od nas zarówno nasi partnerzy, jak i ich klienci. Webankieta dostarcza nam nie tylko bardzo wysoką dostępność, czyli gwarancję nieprzerwanego funkcjonowania kwestionariusza, ale również pełną standaryzację badania, kluczową dla jakości pomiaru i spełnienia wymogów kwestionariuszy psychometrycznych

– mówi Paweł Owczarek, Autor Produktu FRIS®, Partner Zarządzający.

Główną usługą świadczona przez FRIS® jest możliwość przeprowadzenia badania, na bazie którego algorytmy diagnostyczne (opracowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji) przygotowują diagnozę i generują raport z wynikami badania FRIS®. Pierwsza i kluczowa część, która wiąże się z zebraniem informacji to kwestionariusz badawczy, który jest realizowany w całości właśnie w Webankiecie.

Dlaczego Webankieta?

Pierwszą z głównych zalet Webankiety jest wysoka dostępność. Druga to wysoki poziom zabezpieczeń przed utratą lub niepowołanym dostępem, dzięki czemu wiemy, że powierzane przez uczestników naszych badań dane osobowe są całkowicie bezpieczne. Trzecia to możliwość łatwego wykorzystania API, czyli efektywnej integracji z naszymi wewnętrznymi systemami. Ogromne znaczenie ma także funkcja white-label (bez oznakowań – przyp. red.) – możemy prowadzić badania pod naszą domeną, z własnym logotypem, całkowicie spójne z naszym wizerunkiem i w ten sposób budować bezpieczeństwo osób badanych, dając jasny sygnał, kto jest autorem badania.

– Paweł Owczarek, Autor Produktu FRIS®, Partner Zarządzający.

W ocenie Pawła Owczarka – współzałożyciela FRIS® – Webankieta to intuicyjna i przyjazna użytkownikom platforma, której ważną funkcjonalnością jest możliwość łatwej integracji z innymi usługami. Korzystanie z API pozwala nie tylko w płynny i bezpieczny sposób przenosić dane zgromadzone w Webankiecie do systemów wewnętrznych firmy, ale również w pełni zautomatyzować zarządzanie parametrami, ustawieniami oraz dostępami do poszczególnych ankiet.

Wykorzystanie API było dla mnie kluczowe, aby efektywnie przeskalować nasz biznes. Dobrze pamiętam jak 5-6 lat temu współpracowałem z Webankietą przy tworzeniu tych integracji – testowałem nowe rozwiązania i osobiście uczestniczyłem w rozwoju produktu. Dlatego, tym bardziej cieszy mnie, że po latach mogę korzystać z tak dobrze funkcjonującego narzędzia

– dodaje Paweł Owczarek.

Doskonałym przykładem wykorzystania integracji API we FRIS® są zgłoszenia na szkolenia certyfikacyjne. Zaprojektowany w Webankiecie kwestionariusz jest spięty z wewnętrznym systemem FRIS® , co oznacza, że wszystkie zgromadzone dane są do niego automatycznie i bezpośrednio importowane – bez potrzeby ich każdorazowego, “ręcznego” przenoszenia lub kopiowania – są dostępne dokładnie w takim formacie i kolejności, jakie są niezbędne do dalszej analizy.

Kwestionariusz badawczy to dopiero początek.

Badanie Kwestionariuszem Stylów Myślenia to nie wszystko, do czego FRIS® wykorzystuje platformę Webankieta. Przy pomocy narzędzia regularnie prowadzone są:

  • badania satysfakcji klientów końcowych,
  • badania satysfakcji partnerów biznesowych (dotyczące konkretnych wydarzeń, szkoleń, webinarów, itp.)
  • projekty badawcze,
  • obsługa procesów szkoleniowych,
  • obsługa promocji, konkursów i eventów (np. zgłoszenie, działania, ewaluacja),
  • testy wiedzy,
  • zbieranie informacji na temat partnerów biznesowych,
  • zgłoszenia uczestnictwa w wydarzeniach.

Kreator do tworzenia kwestionariuszy jest prawdopodobnie najlepszy na rynku, a przynajmniej nie spotkałem do tej pory lepszego. Niemal 20 rodzajów pytań, każde ze swoją specyfiką działania, możliwością szczegółowej konfiguracji, a nawet dopasowania wyglądu za pomocą CSS… to tylko wybrane z funkcji, z których korzystamy, a które umożliwiają nam szybkie oraz wygodne stworzenie ankiety na dowolny temat. Dzięki temu szybciej zbieramy informacje zwrotne od uczestników naszych inicjatyw, przeprowadzamy testy wiedzy, przyjmujemy zgłoszenia szkoleniowe, konsultujemy pomysły, organizujemy promocje. Na potrzeby krótkoterminowej akcji na Webankiecie postawiliśmy nawet „mały e-commerce” i zbieraliśmy np. przedpremierowe zamówienia.

– Paweł Owczarek, Autor Produktu FRIS®, Partner Zarządzający

Prawie wszystkie kwestie związane z formularzami online we FRIS® organizowane są z wykorzystaniem Webankiety.

Nasza współpraca zaczęła się jeszcze przed powstaniem FRIS®.

Webankieta wykorzystywana była we FRIS® od samego początku, a nawet… wcześniej:

Powstanie FRIS® było konsekwencją realizacji projektu badawczego, który rozpoczął się rok przed założeniem firmy i zakończył się pełnym sukcesem. Historia naszej współpracy z Webankietą sięga więc jeszcze czasów sprzed założenia firmy – projekt badawczy, na bazie którego powstała metodologia FRIS® realizowany był właśnie z wykorzystaniem platformy

– przypomina Paweł Owczarek.

Przed realizacją wspomnianego projektu badawczego przeprowadzono test dostępnych narzędzi, w którym Webankieta wyróżniła się przede wszystkim dostępnymi funkcjami i możliwością szybkiej realizacji badania.

Doceniam elastyczność możliwości, które oferuje Webankieta – to, że do osiągnięcia jednego celu zazwyczaj znajduję kilka alternatywnych ścieżek. Nawet, jeżeli jakiejś rzeczy nie da się osiągnąć w jeden sposób, mogę być pewien, że znajdzie się inna droga, która doprowadzi do tego samego rezultatu. A nawet jak i jej nie znajdę, to bardzo pomocny zespół Webankiety wskaże mi odpowiedni sposób pozwalający osiągnąć ten sam lub bardzo zbliżony efekt.

Rozwijamy się inspirując siebie nawzajem.

O wyborze i kontynuacji pracy z Webankietą aż do dziś, zdecydowały nie tylko funkcje znacznie wyprzedzające inne rozwiązania dostępne na rynku, ale także sposób w jaki rozwijamy nasz produkt.

Całe życie zawodowe byłem związany z IT – na początku jako programista, grafik, product manager, koordynator zespołów, a w ostatnich okresie przed założeniem FRIS® jako dyrektor zarządzający kilkoma centrami danych. Zawsze jednak grała we mnie chęć tworzenia i rozwoju produktów usług dopasowanych do potrzeb użytkowników. Mam wrażenie, że w Webankiecie znalazłem to, do czego sam później dążyłem rozwijając moją firmę – z jednej strony dbanie o solidne i bezpieczne podstawy technologiczne, a z drugiej słuchanie potrzeb, angażowanie klientów w rozwój produktu i nastawienie na rozwiązywanie problemów. Nawet w sytuacjach problematycznych, a te są nieuniknione przy świadczeniu usług online, otrzymywałem zawsze w pełni transparentną, bieżącą komunikację i informację o postępach prac naprawczych. To jest wartość, która wykracza poza samo narzędzie, to część mindsetu, jakim dysponuje zespół Webankieta, a który sprawia, że mogę spać spokojnie. Dodatkowo poczucie, że moje sugestie i uwagi były zawsze traktowane poważnie i przyczyniły się do ulepszania systemu, sprawiło, że nie mam ochoty szukać alternatywnych rozwiązań.

Dla mnie, jako tzw. „heavy usera” (zaawansowanego użytkownika – przyp. red.) w narzędziach IT, Webankieta pozwala osiągnąć prawie każdy cel biznesowy związany z prowadzeniem badań lub ankiet online. Robi to bezpiecznie, wygodnie i skutecznie – podsumowuje współzałożyciel FRIS®.

Skontaktuj się z Marcinem by poznać ofertę.

Marcin Racino
Head of Sales & Marketing

+48 695 450 000
[email protected]

Urszula Kamburov-Niepewna
Ula to Content Manager z bogatym doświadczeniem w dziennikarstwie i SEO copywritingu. Z Webankieta związana jest od 5 lat, a obecnie kieruje tam zespołem Content Marketingu. Jest specjalistką w tworzeniu treści z zakresu badań HR i Marketingu, Customer Experience oraz User Experience. Po pracy Ula jest obsesyjną czytelniczką, psychofanką Harry’ego Pottera i podróżniczką, która łapie każdą okazję, aby zobaczyć trochę świata i skosztować (zwykle więcej niż trochę) dobrego jedzenia.