Odkryj wszystkie zalety ankiety online w formie widgetu – zobacz jak robi to Lunchroom.pl

Czy wiesz, że możesz pytać swoich klientów o opinie, nie musisz mieć do nich żadnego kontaktu? Nie musisz wysyłać ankiety na e-maila, dzwonić do wybranej grupy czy wklejać linki do ankiety na firmowym FB. Możesz zrobić to inaczej – prościej i skuteczniej, umieszczając ankietę w formie widgetu wprost na Twojej stronie internetowej. O tym, jak działa widget i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie opowiemy Ci na przykładzie lunchroom.pl – portalu do zamawiania jedzenia online, który od dawna bada klientów właśnie przy użyciu widgetu.

Widget, czyli…

 

… ankieta w wersji “mini”, umieszczona na stronie www, w wybranym przez Ciebie miejscu. Pod względem merytorycznym widget nie różni się niczym od tradycyjnej ankiety. To co odbiega od typowej formy to wygląd i długość kwestionariusza – można zawrzeć w nim jedno lub maksymalnie kilka pytań. Widget może służyć do prowadzenia badań lojalności i satysfakcji klientów. Za jego pomocą można też informować o wprowadzanych nowościach i zbierać reakcje na wdrażane zmiany. Widget może jednak służyć wyłącznie np. do zebrania danych mailingowych do prowadzonego przez firmę newslettera. Więcej na temat wykorzystania i funkcji widgetu przeczytasz na naszym blogu.

 

 

Z Webankietą współpracujemy od lat – dzięki narzędziu tworzymy badania satysfakcji, opinii, czy Net Promoter Score, kierowane do użytkowników lunchroom.pl. Jednak funkcją, którą jako osoba zajmująca się prowadzeniem tych badań doceniam najbardziej jest widget. Umieszczenie ankiety bezpośrednio na stronie internetowej jest nie tylko wygodniejsze, ale pozwala osiągnąć zdecydowanie wyższy response rate.

Marcin Racino, założyciel Lunchroom.pl

 

Przeprowadzając badania przy użyciu widgetu na lunchrom.pl Marcin Racino wspomniał o dwóch najważniejszych: wygodzie użycia oraz możliwości osiągnięcia wysokiego response rate. To jednak dopiero początek. Ankieta w formie widgetu doceniania jest również za:

  • Uniwersalność wykorzystania – za jej pomocą możesz przeprowadzić różnego rodzaju badania, np. CES, czy jak na przykładzie Lunchroom.pl NPS.

 

 

Jedyne ograniczenie stanowi długość ankiety. Ideą widgetu było zamieszczenie krótkiej ankiety bezpośrednio na stronie. Wyklucza to tym samym zadanie w widgecie wielu pytań lub tworzenie rozbudowanych występów. Możesz jednak łatwo “obejść” ten problem. W widgecie zadasz pierwsze pytanie, a kliknięcie “wyślij” przeniesie użytkownika do dalszej ankiety.

  • Wykorzystanie widgetu jako informacji o nowych promocjach czy rabatach z jednoczesną możliwością zbadania zainteresowania klientów danym pomysłem. Mówiąc wprost, dzięki widgetowi możesz dowiedzieć się jak nowość oceniana jest przez klientów i czy warto dalej inwestować w dany projekt.

 

 

  • Widget nie jest blokowany przez AdBlock i Ublock. Możesz więc mieć pewność, że Twoi klienci czy użytkownicy strony zobaczą ankietę.
  • Sam możesz zdecydować o tym, jak będzie wyglądała ankieta. Widget możesz wpisać idealnie w wygląd swojej strony internetowej zmieniając kolorystykę, wstawiając grafikę, logo itp.
  • Ankieta dostosowuje się do strony – pojawia się w wybranym miejscu i może być zamknięta jednym kliknięciem. Dzięki temu jest to jedna z najmniej inwazyjnych form ankietowania – widget nie irytuje użytkownika strony.
  • Oszczędność czasu – dzięki widgetowi możesz zrezygnować z wysyłki ankiety na skrzynki e-mailowe swoich klientów.
  • Gwarancja anonimowości – respondent ma poczucie, że jego opinia jest anonimowa, a więc jest bardziej skłonny do udzielania szczerych odpowiedzi.

Wszystkie nowości wprowadzone na naszym portalu staram się konsultować z naszymi klientami – w końcu tworzone są one dla nich. Najczęściej o opinię pytam w ankiecie w formie widgetu. W ten sposób informujemy też o aktualnych promocjach.

Marcin Racino, założyciel Lunchroom.pl

 

Widget na Webankiecie – zobacz, jakie to proste!

 

Już teraz Twoja firma, tak jak lunchroom.pl, może skorzystać ze wszystkich zalet, jakie daje badanie w formie wideta. Możesz bezpłatnie przetestować możliwości narzędzia i stworzyć badania satysfakcji, NPS czy zbierać opinie swoich klientów na każdy interesujący Cię temat. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu widgetu zachęcamy do skorzystania z poradnika Webankiety lub skontaktowania się z działem supportu, który pomoże Ci wybrać najlepsze rozwiązania.

Życzymy powodzenia!

 

 

Urszula Kamburov-Niepewna
Ula to Content Manager z bogatym doświadczeniem w dziennikarstwie i SEO copywritingu. Z Webankieta związana jest od 5 lat, a obecnie kieruje tam zespołem Content Marketingu. Jest specjalistką w tworzeniu treści z zakresu badań HR i Marketingu, Customer Experience oraz User Experience. Po pracy Ula jest obsesyjną czytelniczką, psychofanką Harry’ego Pottera i podróżniczką, która łapie każdą okazję, aby zobaczyć trochę świata i skosztować (zwykle więcej niż trochę) dobrego jedzenia.